![](https://static.wixstatic.com/media/84770f_2e56eaf2a5bd4f8bb55a50be8324014d~mv2_d_6720_4480_s_4_2.jpg/v1/fill/w_1920,h_1280,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/84770f_2e56eaf2a5bd4f8bb55a50be8324014d~mv2_d_6720_4480_s_4_2.jpg)
Salgsbetingelser
GENERELLE VILKÅR
Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester på ny-te.no til forbrukere.
Ved kjøp av produkter har du akseptert og godkjent gjeldende betingelser.
Når det brukes "vi", "våre" eller "oss" nedenfor, menes det ny-te.no. Når det brukes "du", "deg" eller "dine" nedenfor, menes det kjøper (Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen).
PARTENE
Selger er NYTE, hello@ny-te.no, org. nr 930 154 253, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
REGISTRERING
For å handle hos ny-te.no må du ha leveringsadresse i Norge. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende.
Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, eller med godkjenning fra foreldre.
KOMMUNIKASJON
Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at vi (Behandlingsansvarlig) behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse/telefonnummer. Du kan når som helst trekke ditt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice. Du har rettigheter etter personvernforordningen - for eksempel rett til å kreve innsyn eller retting av mine personopplysninger. Det er mer informasjon om vår bruk av personopplysninger i personvernerklæring som du finner link til nederst på våre sider.
ADRESSEENDRING
Du må selv endre adressen under "Mine adresser" på "Min konto". Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling.
SIKKERHET OG BETALING
Vi har valgt Stripe som vår online betalingsløsning. Behandlingen av din bestilling kan bare skje etter at betalingen din er akseptert og denne aksepten er sendt til våre tjenester.
Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), som er en sikkerhetsprotokoll for sikker overføring av data over internett (og andre nettverk).
SSL-protokollen oppretter en kryptert kanal mellom avsender og mottager, og krypteringen sikrer at ingen kan manipulere informasjonen som sendes mellom de to (Message Integrity).
SSL-protokollen bruker digitale sertifikater for å kontrollere sender og/eller mottaker av dataoverføringen (Server Authentication).
Selve betalingen gjøres på en annen server som i tillegg er PCI-sertifisert. Det er en streng sertifisering som VISA og MasterCard krever av alle som skal samle inn bankkortinformasjon.
PRIS
Prisene oppgitt i Norske Kroner antas å være inkludert alle skatter i samsvar med norske skattesatser, ekskludert fraktkostnader. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene våre når som helst. Vi forplikter oss til å anvende gjeldende priser som ble oppgitt for deg ved tidspunktet for din bestilling.
FRAKT
Hos ny-te.no betaler du frakt fra 79 kr som sendes med Bring/Posten. Gratis frakt på alle ordre over 599 kr.
LEVERANSEVILKÅR
Ny-te.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 3 og 5 virkedager etter registrert innbetaling. Disse fristene er bare veiledende. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.
Bring/Posten sender hentemelding på e-post og du vil i tillegg få hentemelding på SMS dersom du har valgt dette i din profil. Alle forsendelser kan spores via link i din ordrebekreftelse sendt på mail når produktene er sendt fra oss.
Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. www.ny-te.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Bring/Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
Dersom du ber Bring/Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.
SKADET SENDING
Dersom du mottar en skadet sending send oss beskjed på e-post til hello@ny-te.no. Da vil du få svar fra våre kundebehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Bring/Posten må rapporteres til oss smartest mulig med bilde på hello@ny-te.no.
VAREINFORMASJON
Vi gjør hele tiden vårt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Vi tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse (f.eks utpris, variant, størrelse) Vi tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.
REKLAMASJON OG ANGRERETT
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig til hello@ny-te.no. Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig.
ANGRERETT OG ANGREFRIST
Du kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at vi har oppfylt vår opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.
Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp.
Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Send e-post til hello@ny-te.no
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til oss før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på teforpakning eller annen type vare som ikke kan selges videre uten ubrutt forpakning. (annen matvare, etc)
Te som er solgt som løsvekt i poser kan ikke returneres da dette regnes som ferskvare.
Angreretten gir oss rett til å belaste deg om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Se også Forbrukertilsynet hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.
ENDRING I VILKÅRENE
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
COPYRIGHT
Innhold på www.ny-te.no er Nyte sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Nyte.